-
АвторПубликации
-
17.02.2016 в 11:57 #2892
Уважаеми колеги преподаватели и студенти на ВСУ „Черноризец Храбър“, уважаеми партньори и приятели на университета,
На 15 април тази година ВСУ „Черноризец Храбър“ ще отпразнува 25 години от своето създаване. Равносметката на постиженията ни за четвърт век е достоен повод да погледнем с оптимизъм напред и да начертаем пътя на следващото си устойчиво развитие и конкурентоспособност. Нашата цел е на прага на четвъртата индустриална революция да дадем на нашите студенти нови знания и умения за нови работни места. На тази цел посветихме и най-новия проект на ВСУ „Черноризец Храбър” – виртуалната платформа SmartFuture. Платформата е възможност за нашите студенти да се потопят в океана на знанията, научните достижения и информацията, да се срещнат с водещи учени от цял свят, да се докоснат до безценния опит на успешни предприемачи и международни експерти във всички области на бъдещата им реализация.
Официалното откриване на платформата ще се състои на 15 април 2016. Първото събитие, което ще отбележи старта на платформата е научна дискусия на тема „Неравенство и образование – глобални тенденции и перспективи”. Във форума ще вземат участие представители на държавната власт и бизнеса, учени от различни професионални области. В дискусията виртуално ще се включат известните учени и приятели на университета от САЩ, Европа, Русия, Китай, Африка. Целта на дискусията е да намерим възможните решения за повишаване ролята на образованието и технологиите като фактор за намаляване на неравенството.
Позволете да изразя моята благодарност за активното ви участие в дискусията и проявеното желание да присъствате със своите знания и опит на платформата. Вашите становища и предложения са безценен ориентир към 26-тото стъпало на нашата Алма матер.
С уважение,
Проф. д.ик.н. Анна Недялкова
Президент на ВСУ „Черноризец Храбър”
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 9 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
- Темата беше редактирана на преди 8 години, 8 месеца от ВСУ "Черноризец Храбър".
-
17.02.2016 в 11:59 #2894
Социалните медии са капан
Зигмунт Бауман живее и работи в Обединеното кралство и преподава в Университета на Лийдс.
Зигмунт Бауман развива теорията за втечнената модерност (liquid modernity). Това е нашата съвременност, в която всички споразумения и договорености са временни, мимолетни и валидни само до второ нареждане. В книгата си „Дали богатството на малцината помага на всички останали?“ той защитава тезата, че от богатството не се възползва обществото, а само избраните. Бауман описва неравенството като „метастаза“. Конфликтът вече не е между класите, а между индивидите и обществото. След като властта е глобализирана, а политиката остава локална, все по-трудно е да се съгласуват заедно двете ценности на демокрацията – сигурност и свобода. Хората са лоялни към обществото и реда в него, но не искат да отстъпват идентичността си и свободата си и търсят начин да създадат своя собствена общност и идентичност, като използват социалните медии и чрез тях се опитват да преодолеят страха от самотата и отхвърлянето.
По интервю за испанския ежедневник El Pais
-
17.02.2016 в 12:01 #2895
Технологичен институт
проф. Димитър Канев
Таблицата на Ханке – Крус за хиперинфлацията
В годините на Голямата рецесия излизат множество книги, статии, пост блогове за хиперинфлацията, но според проф. Стив Ханке, доктор хонорис кауза на Варненския свободен университет „Черноризец Храбър”, 95 % от написаното е невярно или несъществено.
Световноизвестните икономисти Стив Ханке и Никълaс Крус съставят Кратък исторически списък на страните с хиперинфлация (2012) и въз основа на прегледа на 56 хиперинфлационни месечни епизода от ХХ век изготвят Таблицата на Ханке – Крус за хиперинфлацията.
Хиперинфлацията може да се анализира, без да се хиперболизира.
On Hyperinflation Hype. Steve H. Hanke of The Johns Hopkins University
-
17.02.2016 в 12:02 #2896
Преустановете нападките срещу банките!
Към това апелира проф. Стив Ханке. Той напомня, че от Голямата рецесия (2008–2009) насам политиците въвеждат редица банкови регулации, които са силно рестриктивни. Недооценявайки последствията от това върху паричната политика, те обявяват война по отношение на счетоводните баланси на банките. „Най-големият риск, пред който сме изправени, е, че ожесточените атаки срещу банките продължават”, предупреждава Стив Ханке.
Stop Bashing Banks, Please! Steve H. Hanke of The Johns Hopkins University
-
08.03.2016 в 10:16 #2969
Global business sentiment declines marginally
In February 2016, the Global Business Monitor decreased by 0.5 points ending at -7.4 points. The 1.4 points drop recorded in Europe drives the decline in business climate. Asian and the Americans business leaders were more optimistic. The business sentiment in these regions and the index increased up by 1.1 and 3.5 points respectively.
-
11.03.2016 в 13:25 #3083
Преди вичко си позволявам да изкажа изключителното си задоволство от създаването на платформата Smart Future ,което е още един факт подкрепящ актуалната, реализираща се визия за модерен Университет ,какъвто е Варненският Свободен Университет. Първата дискусия в тази платформа е едно прекрасно начало за работата в нея.
Считам темата на дискусията за изключително важна и много актуална.Последното твърдение е свързано и с движението на големи групи от хора / бежанци и имигранти/ от Азия и Африка към Европа.Този процес явно ще продължава независимо от значимите усилия на всички държави включени в пътя на имиграционните потоци да ограничат притока на големи групи от хора към нашия континет и по- специално към страните -членки на Европейския Съюз.Тези хора,които идват в Европа и съответно в България се нуждаят спешно от социална и културна интеграция.Ако не се осигури ускорен процес на интеграция /особено за вече получилите статут на пребиваващи /има много голяма опасност новодошлите да останат в неравностойно положение,защото образованието и обучението са гаранция за възможности за равенство. Културната интеграция включва и образованието и обучението на имигрантите и на бежанците.За това е необходимо незабавно да се изработи стратегия за образование и обучение на посочените по-горе и то на Европейско ниво,която да включи и подходящи мерки във всяка страна-член на Европейския Съюз.За реализацията на тази стратегия е добре да се осигури финансиране от Европейския Съюз на принципа на финансирането на образователните програми ,а всички заинтересовани образователни и обучителни институции да разработят съответни малки проекти,включващи съответни мерки,курсове и програми за обучение на бежанци и имигранти, с които организациите да участват на конкурсен принцип за финансиране на техните проекти.
Би ми било интересно да знам ,какво мислите колеги във връзка с поставения от мен върпос .
Доц.Д-р Магдалена Иванова
Катедра „Администрация,управление и политически науки“
ВСУ
-
15.03.2016 в 11:41 #3100
Доколкото философският дискурс и християнската етика дискутират равенството като равенство пред Бог е възможно да се предпостави тази възможност по отношение на всичко, касаещо живота и развитието на съвременния човек. Образованието е ценност, представяща истината като абсолют и едновременно с това като относителна величина. Така е и с равенството в този процес. Икономическата теория в идеите на Карл Менгер за „пределната полезност“ поставя въпроса относно равенството на блага за широка дискусия и така извежда стойността и ценностите като две понятия на субективизма и на възприемането на ситуацията, и на предпочитанията на хората. На въпроса как и защо диамантът е по-скъп от водата при положение, че тя е по-„полезна“ и важна за човека и живота му, Менгер отговаря, че колкото е по-оскъдно едно благо, толкова по-ценно става то, а това определя и стойността му. Възможно е в пустинята вода да се купува с диаманти поради оскъдността на това благо, но това не е точно равенство в смисъла, вложен от християнската религия например. Относителността на всяка гледна точка обогатява като цяло диалога и дава насоки за размисъл, а това определено е ценност за образованието и хората, въвлечени в него.
Благодаря за тази възможност да споделим различните си виждания по темата, която очевидно има различни ракурси и възможности за интерпретиране.
С уважение:
доц. д-р Даниела Попова
катедра „Администрация, управление и политически науки“
-
11.04.2016 в 10:44 #7042
проф. д-р Росица Йорданова, преподавател по педагогика и риторика
Виртуалната платформа SMART FUTURE открива богати възможности пред новата реторика на висшето образование. Изборът на темата за дискусия „Неравенство и образование – глобални тенденции и перспективи” е плод на амбицията да се търсят решения на глобалните проблеми в локалното, да се създават предпоставки за преодоляване на задълбочаващите се противоречия в постмодерния хуманизъм. Самата идея за онлайн дискусионен форум стимулира диалог между преподаватели, студенти, професионалисти, представители на различни образователни институции, създаване на виртуално пространство на академична общност със споделени ценности. В отговорите на големите въпроси: Какво дава образованието? Какво може да даде образованието? Какво би дало или какво искаме да даде образованието за преодоляване на неравенствата? се срещат миналото, настоящето и бъдещето на образователните ценности – глобални и локални. Но образованието не е монолитно тяло, всеки негов сегмент има своя специфика. Художественото образование е една особено чувствителна територия, съпътствана от задълбочаващото се неравенство между ролята на твореца, на артистичната изява и творчество от една страна и положението на твореца в съвременните правни, социални, икономически, религиозни, политически системи. Този е един от големите проблеми на глобалната културна политика на ЮНЕСКО, на Съвета на Европа на националните образователни и културни политики. Образованието по изкуствата във всичките възрасти, във всичките му проявления и зависимости от различните институции, е призвано да гради етическите и естетическите мостове между хората и общностите. Варненският свободен университет има опит в преодоляване на някои от бариерите, които съществуваха в практиката на висшето художествено образование. Първата е осигуряване на повече шансове на кандидатите за прием в художествените специалности, който се определя предимно от степента на техните способности; втората е преодоляване на традиционното сепариране на обучението по различните изкуства в учебните планове чрез интердисциплинарни взаимодействия и третата е въвеждането на икономическите знания в учебните планове, ориентирането към мениджърски умения и нагласи за перманентен диалог за опознаване и персонално проектиране в средата на професионалната реализация.
Днешният форум стимулира аргументирането на нови идеи и перспективи за обновяване на образованието по изкуствата чрез активизиране на интердисциплинарните връзки. Дигиталната култура превръща университетите във флуидна мрежа, виртуалната реторика и визуалната реторика разширяват приложението си във всички области на социалния живот: бизнес, политически партии, образование, социални политики, туризъм, музейно дело, наука и т.н. като активизират заетостта. Интелигентният избор предполага поощряване на изкуството и културата в комуникационното пространство. Благодарение на новите знания и умения, на вложения от художниците ценностен заряд, четвъртата индустриална революция става творческа.
Убедена съм в перспективата на диалога, който се открива чрез днешния форум.
-
АвторПубликации
Трябва да влезете в профила си, за да отговорите в темата.