Smart Future Smart Future

Начало Forums Дискусии Неравенство и образование – глобални тенденции и перспективи

Неравенство и образование – глобални тенденции и перспективи

This topic contains 66 replies, has 10 voices, and was last updated by Profile photo of Denis Denis 7 years, 11 months ago.

  • Author
    Posts
  • #2892

    MG_6794

    Уважаеми колеги преподаватели и студенти на ВСУ „Черноризец Храбър“, уважаеми партньори и приятели на университета,

    На 15 април тази година ВСУ „Черноризец Храбър“ ще отпразнува 25 години от своето създаване. Равносметката на постиженията ни за четвърт век е достоен повод да погледнем с оптимизъм напред и да начертаем пътя на следващото си устойчиво развитие и конкурентоспособност. Нашата цел е  на прага на четвъртата индустриална революция да дадем на нашите студенти нови знания и умения за нови работни места. На тази цел посветихме и най-новия проект на ВСУ „Черноризец Храбър” – виртуалната платформа SmartFuture. Платформата е възможност за нашите студенти да се потопят в океана на знанията, научните достижения и информацията, да се срещнат с водещи учени от цял свят, да се докоснат до безценния опит на успешни предприемачи и международни експерти във всички области на бъдещата им реализация.

    Официалното откриване на платформата ще се състои на 15 април 2016. Първото събитие, което ще отбележи старта на платформата е научна дискусия на тема „Неравенство и образование – глобални тенденции и перспективи”. Във форума ще вземат участие представители на държавната власт и бизнеса, учени от различни професионални области. В дискусията виртуално ще се включат известните учени и приятели на университета от САЩ, Европа, Русия, Китай, Африка. Целта на дискусията е да намерим възможните решения за повишаване ролята на образованието и технологиите като фактор за намаляване на неравенството.

    Позволете да изразя моята благодарност за активното ви участие в дискусията и проявеното желание да присъствате със своите знания и опит на платформата. Вашите становища и предложения са безценен ориентир към 26-тото стъпало на нашата Алма матер.

    С уважение,

    Проф. д.ик.н. Анна Недялкова

    Президент на ВСУ „Черноризец Храбър”

  • #2894

    Социалните медии са капан

    Зигмунт Бауман живее и работи в Обединеното кралство и преподава в Университета на Лийдс.

    Зигмунт Бауман развива теорията за втечнената модерност (liquid modernity). Това е нашата съвременност, в която всички споразумения и договорености са временни, мимолетни и валидни само до второ нареждане. В книгата си „Дали богатството на малцината помага на всички останали?“ той защитава тезата, че от богатството не се възползва обществото, а само избраните. Бауман описва неравенството като „метастаза“. Конфликтът вече не е между класите, а между индивидите и обществото. След като властта е глобализирана, а политиката остава локална, все по-трудно е да се съгласуват заедно двете ценности на демокрацията – сигурност и свобода. Хората са лоялни към обществото и реда в него, но не искат да отстъпват идентичността си и свободата си и търсят начин да създадат своя собствена общност и идентичност, като използват социалните медии и чрез тях се опитват да преодолеят страха от самотата и отхвърлянето.

    По интервю за испанския ежедневник El Pais

    Още по темата

  • #2895

    Технологичен институт


    проф. Димитър Канев 


    Таблицата на Ханке – Крус за хиперинфлацията

    В годините на Голямата рецесия излизат множество книги, статии, пост блогове за хиперинфлацията, но според проф. Стив Ханке, доктор хонорис кауза на Варненския свободен университет „Черноризец Храбър”, 95 % от написаното е невярно или несъществено.

    Световноизвестните икономисти Стив Ханке и Никълaс Крус съставят Кратък исторически списък на страните с хиперинфлация (2012) и въз основа на прегледа на 56 хиперинфлационни месечни епизода от ХХ век изготвят Таблицата  на Ханке – Крус за хиперинфлацията.

    Хиперинфлацията може да се анализира, без да се хиперболизира.

    On Hyperinflation Hype. Steve H. Hanke of The Johns Hopkins University

     

     

    Още по темата

     

  • #2896

    Преустановете нападките срещу банките!

    Към това апелира проф. Стив Ханке. Той напомня, че от Голямата рецесия (2008–2009) насам политиците въвеждат редица банкови регулации, които са силно рестриктивни. Недооценявайки последствията от това върху паричната политика, те обявяват война по отношение на счетоводните баланси на банките. „Най-големият риск, пред който сме изправени, е, че ожесточените атаки срещу банките продължават”, предупреждава Стив Ханке.

    Stop Bashing Banks, Please! Steve H. Hanke of The Johns Hopkins University

    Още по темата

     

  • #2966

    проф. Петър Христов

  • #2968

    проф. Здравко Славов

  • #2969

    Global business sentiment declines marginally

    In February 2016, the Global Business Monitor decreased by 0.5 points ending at -7.4 points. The 1.4 points drop recorded in Europe drives the decline in business climate. Asian and the Americans business leaders were more optimistic. The business sentiment in these regions and the index increased up by 1.1 and 3.5 points respectively.

    Още по темата

  • #3007

    доц. Георги Калагларски

  • #3011

    Мария Доганова

  • #3012

    доц. Иво Стамболийски

  • #3031
    Profile photo of Eleonora
    Eleonora
    Participant

    доц. д-р Елеонора Танкова

  • #3032

    проф. д-р Галина Шамонина

  • #3033

    доц. Калоян Смилков

  • #3034

    проф. Владимир Чуков 

  • #3081

    проф. д.пс.н Галя Герчева

  • #3083
    Profile photo of Magdalena Ivanova
    Magdalena Ivanova
    Participant

    Преди вичко си позволявам да изкажа изключителното си задоволство от създаването на платформата Smart Future ,което е още един факт подкрепящ актуалната, реализираща се визия за модерен Университет ,какъвто е Варненският Свободен Университет. Първата дискусия в тази платформа е едно прекрасно начало за работата в нея.

    Считам темата на дискусията за изключително важна и много актуална.Последното твърдение е свързано и с движението на големи групи от хора / бежанци и имигранти/ от Азия и Африка към Европа.Този процес явно ще продължава независимо от значимите усилия на всички държави включени в пътя на имиграционните потоци да ограничат притока на големи групи от хора към нашия континет и по- специално към страните -членки на Европейския Съюз.Тези хора,които идват в Европа и съответно в България  се нуждаят спешно от социална и културна интеграция.Ако не се осигури ускорен процес на интеграция /особено за вече получилите статут на пребиваващи /има много голяма опасност новодошлите  да останат в неравностойно положение,защото образованието и обучението са гаранция за възможности за равенство. Културната интеграция включва и образованието и обучението на имигрантите и на бежанците.За това е необходимо незабавно да се изработи стратегия за образование и обучение на посочените по-горе и то на Европейско ниво,която да включи и подходящи мерки във всяка страна-член на Европейския Съюз.За реализацията на тази стратегия е добре  да се осигури финансиране от Европейския Съюз на принципа на финансирането на образователните програми ,а всички заинтересовани образователни и обучителни институции да разработят съответни малки проекти,включващи съответни мерки,курсове и програми за обучение на бежанци и имигранти, с които организациите  да участват на конкурсен принцип за финансиране на техните проекти.

    Би ми било интересно да знам ,какво мислите колеги във връзка с поставения от мен върпос .

    Доц.Д-р Магдалена Иванова

    Катедра “Администрация,управление и политически науки”

    ВСУ

  • #3093

    Ангел Зарев

  • #3097

    проф. д-р Валери Стоянов

  • #3098

    доц. д-р Капка Манасиева

  • #3100
    Profile photo of Daniela Popova
    Daniela Popova
    Moderator

    Доколкото философският дискурс и християнската етика дискутират равенството като равенство пред Бог е възможно да се предпостави тази възможност по отношение на всичко, касаещо живота и развитието на съвременния човек. Образованието е ценност, представяща истината като абсолют и едновременно с това като относителна величина. Така е и с равенството в този процес. Икономическата теория в идеите на Карл Менгер за “пределната полезност” поставя въпроса относно равенството на блага за широка дискусия и така извежда стойността и ценностите като две понятия на субективизма и на възприемането на ситуацията, и на предпочитанията на хората. На въпроса как и защо диамантът е по-скъп от водата при положение, че тя е по-“полезна” и важна за човека и живота му, Менгер отговаря, че колкото е по-оскъдно едно благо, толкова по-ценно става то, а това определя и стойността му. Възможно е в пустинята вода да се купува с диаманти поради оскъдността на това благо, но това не е точно равенство в смисъла, вложен от християнската религия например. Относителността на всяка гледна точка обогатява като цяло диалога и дава насоки за размисъл, а това определено е ценност за образованието и хората, въвлечени в него.

    Благодаря за тази възможност да споделим различните си виждания по темата, която очевидно има различни ракурси и възможности за интерпретиране.

    С уважение:

    доц. д-р Даниела Попова

    катедра “Администрация, управление и политически науки”

  • #3433

    доц. д-р Драгомир Кръстев

  • #3434

    Мажеда Алкуса

  • #4107
    Profile photo of Veselina Spasova
    Veselina Spasova
    Participant

    ас. д-р Веселина Спасова

  • #4108

    Денис Наумов и Никол Войчева

  • #4109

    доц. д-р Галина Момчева

  • #4110

    Проф. д-р Емил Панушев

  • #4111

    Чл. кор. проф. д.арх.н. Атанас Ковачев

  • #4112

    Тунджай Исмаилов

  • #4546

    Лъчезар Росенов

  • #4557

    Анани Янков

  • #4558

    Доц. д-р Орлин Радев

  • #4559

    Габриела Симеонова

  • #4560

    Проф. д-р Николай Лютов

  • #4671

    Доц. д-р Кремена Андонова

  • #4811

    проф. д-р инж. Стефан Терзиев

  • #4817

    проф. д.ик.н. Нина Дюлгерова

  • #5707

    д-р Силвия Тодорова

  • #5708

    Светлана Такева

  • #5711

    Доц. д-р Пламен Павлов

  • #5712

    Антоанета Петкова

  • #5713

    Song Zhen и Yang Chunan

  • #5714

    Wang Yiying и Wu Siqin

  • #5715

    Доц. д-р Милена Кичекова

  • #5716

    ас. д-р Павлина Ямукова

  • #6411

    Проф. д.ю.н. Йонко Кунчев

  • #6412

    ас. Гергана Желязкова

  • #6413

    Оджо Бамитеко Мартинс

  • #6422

    арх. Петър Диков

  • #6424

    арх. Виктор Бузев

  • #6462

    Георги Георгиев

  • #6463

    Иво Павлов

  • #6464

    Стефка Пашова

  • #6910

    Доц. д-р Никола Димитров

  • #6911

    Мереке Дуйсебай

  • #6964

    Проф. д-р. Павел Павлов

  • #6969

    Ангелина, Божидарка, Елена и Десислава

  • #7042

    проф. д-р Росица Йорданова, преподавател по педагогика и риторика

    Виртуалната  платформа SMART FUTURE открива богати възможности пред новата реторика на висшето образование. Изборът на темата за дискусия „Неравенство и образование – глобални тенденции и перспективи” е плод на амбицията да се търсят решения на глобалните проблеми в локалното, да се създават предпоставки за преодоляване на задълбочаващите се противоречия в постмодерния хуманизъм. Самата идея за онлайн дискусионен форум стимулира диалог между преподаватели, студенти, професионалисти, представители на различни образователни институции, създаване на виртуално пространство на академична общност със споделени ценности. В отговорите на големите въпроси: Какво дава образованието? Какво може да даде образованието? Какво би дало или какво искаме да даде образованието за преодоляване на  неравенствата? се срещат миналото, настоящето и бъдещето на образователните ценности – глобални и  локални. Но образованието не е монолитно тяло, всеки негов сегмент има своя специфика. Художественото образование е една особено чувствителна територия, съпътствана от задълбочаващото се неравенство между ролята на твореца, на артистичната изява и творчество от една страна и положението на твореца в съвременните правни, социални, икономически, религиозни, политически системи. Този е един от големите проблеми на глобалната културна политика на ЮНЕСКО, на Съвета на Европа на националните образователни и културни политики. Образованието по изкуствата във всичките възрасти, във всичките му проявления и зависимости от различните институции, е призвано да гради етическите и естетическите мостове между хората и общностите. Варненският свободен университет има опит в преодоляване на някои от бариерите, които съществуваха в практиката на висшето художествено образование. Първата е осигуряване на повече шансове на кандидатите за прием в художествените специалности, който се определя предимно от степента на техните способности; втората е преодоляване на традиционното сепариране на обучението по различните изкуства в учебните планове чрез интердисциплинарни взаимодействия и третата е въвеждането на икономическите знания в учебните планове, ориентирането към мениджърски умения и нагласи за перманентен диалог за опознаване и персонално проектиране в средата на професионалната реализация.

    Днешният форум стимулира аргументирането на нови идеи и перспективи за обновяване на образованието по изкуствата чрез активизиране на интердисциплинарните връзки. Дигиталната култура превръща университетите във флуидна мрежа, виртуалната реторика и визуалната реторика разширяват приложението си във всички области на социалния живот: бизнес, политически партии, образование, социални политики, туризъм, музейно дело, наука и т.н. като активизират заетостта. Интелигентният избор предполага поощряване на изкуството и културата в комуникационното пространство. Благодарение на новите знания и умения, на вложения от художниците ценностен заряд, четвъртата индустриална революция става творческа.

    Убедена съм в перспективата на диалога, който се открива чрез днешния форум.

     

  • #7115

    Доц. Миглена Темелкова

  • #7116

    Верджиния Ширинян

  • #7117

    Кристина Йорданова

  • #7118

    Доц. Мария Великова

  • #7119

    Катина Банова

  • #7120

    д-р Анелия Пържанова

  • #7121

    Ванухи Аракелян

  • #7364

    Ашколпан Абдекадир

  • #7365

    адвокат Яни Янев

  • #7413
    Profile photo of Denis
    Denis
    Participant

    За вас неравенството може ли да бъде стимул и мотивация или е само пречка?

You must be logged in to reply to this topic.